Spodziewaliście się wakacji życia, a okazało się, że
organizator się nie popisał? Informacje, które znajdowały się w katalogu w
rzeczywistości nie miały zastosowania? Piękny hotel na plaży okazał się ruderą?
Zgłoś reklamację! Masz do tego pełne prawo. Tylko jak to zrobić skutecznie?
Prawo do reklamacji mają wszyscy klienci, co do których
organizator nie wywiązał się z zawartej umowy. Należy pamiętać, że liczy się to
co jest na piśmie i to co podpisaliśmy, a nie słowne zapewnienia. Podstawą
prawną jest ustawa o turystyce, która mówi, że „jeżeli w trakcie imprezy turystycznej klient stwierdza wadliwe wykonanie
umowy, na przykład standard hotelu jest niższy niż wynika to z umowy,
powinien niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie wykonawcę usługi oraz
organizatora”.
Należy pamiętać, że reklamację trzeba złożyć maksymalnie 30
dni od zakończenia wycieczki. Po przekroczeniu tego terminu organizator nie ma
obowiązku przyjęcia reklamacji do rozpatrzenia i z pewnością tego nie zrobi.
W treści reklamacji należy wyraźnie zaznaczyć jakiego
zadośćuczynienia oczekujemy. Czy ma to być obniżenie ceny wycieczki czy
odszkodowanie. W przeciwnym razie organizator ma prawo wybrać formę dla siebie
najkorzystniejszą.