wtorek, 10 października 2017

Jak złożyć skuteczną reklamację do biura podróży?


Spodziewaliście się wakacji życia, a okazało się, że organizator się nie popisał? Informacje, które znajdowały się w katalogu w rzeczywistości nie miały zastosowania? Piękny hotel na plaży okazał się ruderą? Zgłoś reklamację! Masz do tego pełne prawo. Tylko jak to zrobić skutecznie?


Prawo do reklamacji mają wszyscy klienci, co do których organizator nie wywiązał się z zawartej umowy. Należy pamiętać, że liczy się to co jest na piśmie i to co podpisaliśmy, a nie słowne zapewnienia. Podstawą prawną jest ustawa o turystyce, która mówi, że „jeżeli w trakcie imprezy turystycznej klient stwierdza wadliwe wykonanie umowy, na przykład standard hotelu jest niższy niż wynika to z umowy, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie wykonawcę usługi oraz organizatora”.

Należy pamiętać, że reklamację trzeba złożyć maksymalnie 30 dni od zakończenia wycieczki. Po przekroczeniu tego terminu organizator nie ma obowiązku przyjęcia reklamacji do rozpatrzenia i z pewnością tego nie zrobi.


W treści reklamacji należy wyraźnie zaznaczyć jakiego zadośćuczynienia oczekujemy. Czy ma to być obniżenie ceny wycieczki czy odszkodowanie. W przeciwnym razie organizator ma prawo wybrać formę dla siebie najkorzystniejszą.